Med hjälp användaradministration skapar man en grund för en ändamålsenlig och informationssäker kontraktshantering, -redigering och -granskning. Därigenom säkerställer man att rätt användare har tillgång till rätt kontrakt, och att användarna hanterar kontrakt enligt sina användarrättigheter.


Användaradministrationens struktur består av följande delar: 

  • Mina uppgifter 
    • Grundläggande uppgifter och redigering av dem 
    • Byte av lösenord 
    • Kontaktuppgifter för den egna organisationens administratör 
    • Information om till vilken enhet inom organisationen det egna användarnamnet har länkats 
    • Det egna användarnamnets roller och användargrupper 
  • Administration av användare 
    • Hurdan organisationsstrukturen är (enheter och underenheter) 
    • Kontaktuppgifter för respektive enhet och underenhet 
    • Vilka som använder tjänsterna 
    • Vilket användarnamn som hör till respektive användare 
    • Vilken organisationsdel (enhet) användaren hör till 
    • Användarnas roller, dvs. vilka funktioner användarna får använda i respektive applikation 
    • Gruppera användarna i användargrupper för att kunna bevilja användarrättigheter snabbare (Cloudia Avtal) 
    • Byte eller nollställning av en annan användares lösenord om lösenordet glömts 
  • Inställningar för avtalshantering 
    • Roller 
    • Kontaktuppgifter 
    • Grupper 
  • Uppgifter och inställningar  
    • Redigera organisationens uppgifter och inställningar
    • Applikationer som organisationen beställt iet


BILD: Användarens uppgifter på användaradministrationens förstasida