Skapa och hantera reklamationstyp


Du kan granska reklamationer genom att i den övre navigeringen klicka på "Kontraktsinställningar" och därefter på "Reklamationstyper". Reklamationstyperna visas i vyn som öppnas.


Skapa ny reklamationstyp


Ange önskat namn och beskrivning av reklamationstyp.



Klicka på "Spara" varefter du kommer till listan över reklamationstyper.

 

Granska skapade reklamationstyper
 

Ytterligare information visas i ”Inställningar för kontrakt” -> ”Reklamationstyp. Du kan ändra sorteringen i "Omorganisera". 

  • Alfabetisk ordning (A-Ö)
  • Alfabetisk ordning (Ö-A)
  • Senaste först
  • Äldsta först
  • Senast redigerade först



Förhandsgranska reklamationstyp


Använd pilsymbolen för att förhandsgranska innehåll på reklamationstypen.



Redigera reklamationstyp

Välj reklamationstyp på listan över reklamationstyper och klicka på "Redigera". Reklamationstypens redigeringsfönster öppnas. Redigera och klicka på "Spara".

 


Ta bort reklamationstyp

  

  • Välj ”Ta bort” i menyn. 
    • Vill du ta bort valt objekt? 
      • Ja
      • Nej

  

 

Söka reklamationstyper
 

Med sökfunktionen kan du söka skapade reklamationstyper. Du kan precisera sökningen med sökord.